Posuď knihu podle obalu #1


Právě čtu:Název: Jestli zůstanu
Název v originále: If I Stay
Autor: Gayle Forman
Překlad: Květa Palowská
Nakladatelství: Ikar
Žánr: román
Série: Jestli zůstanu #1
Počet stran: 184
Anotace: Sedmnáctiletá Mia, talentovaná cellistka, jede s celou svou rodinou na výlet, když do nich narazí auto. Mia se vzbudí a nic necítí, jen vidí své mrtvé rodiče – a nakonec samu sebe. Její tělo je v kómatu, ale ona sama může vidět a slyšet vše, co se kolem děje. Skrze její vzpomínky pomalu odkrýváme její dětství, poznáváme její rodinu i jejího kluka Adama, se kterým sdílela lásku k hudbě. Pohnutý příběh citlivě mapuje duši dospívající dívky, která je nakonec postavena před těžké rozhodnutí – odejít, anebo zůstat.

Můj názor na obálku:
Fotka violoncella mě zaujala na první pohled. Možná je to tím, že se sama hodně věnuji hudbě a kamarádka hraje na cello, ale myslím, že tenhle úžasný nástroj nezaujme jenom ty, kdo s ním mají přímou zkušenost.  Motýl sedící na těle violoncella dodává knize takový nádech něčeho snového, nereálného... Ten se mi líbí asi ze všeho nejvíc. Font nadpisu a jeho umístění se k celkovému vzhledu také hodí... Co ale určitě neunikne pozornosti je jméno autorky. A proti tomu mám jisté výhrady. Jsem totiž zásadně proti přechylování cizích jmen. Gayle se jmenuje Forman, ne Formanová! Ale je pravda, že ne tenhle aspekt pohlíží každý aspekt, takže se to asi nedá počítat do hodnocení obálky. Proto 5/5 hvězdiček.
Marky

Komentáře