Podle mě byste to měli zkusit. | Selekce - recenze

Název: Selekce
Název v originále: The Selection
Autor: Kiera Cass
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: román, sci-fi, young adult
Série: Selekce #1
Počet stran: 288
Anotace: Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona.
Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunu.
Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala – a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit.

America Singerová se do Selekce vůbec přihlásit nechtěla. Její dosavadní život byl více než dostačující. Měla skvělou rodinu, docela dobrou práci, dostatek jídla a dokonce i Aspena - svou tajnou lásku. Poté, co ji ale do Selekce vyberou, je America nucena svůj život od základů změnit. Je vržena do světa etikety, zákazů, komorných, útoků rebelů a intrik ostatních dívek, které chtějí prince Maxona a korunu Illéy pro sebe. Co chce ale vlastně America?

Selekce je kniha, která vám pořádně zahraje na city. Dějově sice mezi ty nejsilnější knihy nepatří, ale to vůbec nevadí. Ačkoliv se zrovna nic neděje, pořád se vám chce číst dál, protože i sebemenší detail je v knize popsaný velmi poutavě. Selekci bych doporučila především těm, kteří si chtějí u čtení odpočinout. Je to dokonalá oddychovka. Mrzí mě, že je tahle knížka často přirovnávaná k Hunger Games. I když je pravda, že ta podobnost tu je, podstata obou soutěží je někde jinde. A Selekce je pro holky. Pochybuji, že by se u ní pobavil kluk, což se u Hunger Games klidně může stát. Obě knihy se mi líbily, ale nerada bych je spolu srovnávala.

The selection Největší plus Selekce je určitě podrobné vykreslení hlavních postav. America je skromná a obětavá, čímž mi docela přirostla k srdci. Jediné, co mi na ní moc nevyhovuje, je její dost neoriginální jméno. A pak jsou tu samozřejmě Aspen a Maxon. A zase se tvoří dva fanouškovské týmy. Já upřímně se asi přikláním víc k Maxonovi, protože se prostě chová lépe. Aspen je na můj vkus příliš hrdý. A jeho život bych nazvala lepším oproti životu Maxona, kterého sleduje při pokusech o první rande celá Amerika. Aspen má úžasnou rodinu a jediné, na co si stěžuje, je, že nemůže Americu zaopatřit. Zkrátka  a dobře mu nerozumím.

"Podle mě bys to měla zkusit," ozval se zničehonic. "Co zkusit?" "Dostat se do Selekce. Podle mě bys do toho měla jít." Zůstala jsem na něj ohromeně zírat. "Zešílel jsi?" "Mer, poslouchej." Jeho ústa se mi nalepila přímo na ucho. To nebylo fér. Věděl přece, že mě to rozptyluje. Mluvil zastřeně a pomalu, jako by říkal něco romantického, přitom mi navrhoval naprostou pitomost. "Pokud máš šanci na lepší život, než je tenhle, ale kvůli mně ji odmítneš, nikdy si to neodpustím. To bych nesnesl." Podrážděně jsem vydechla. "Vždyť je to úplně směšné. Hlásí se tam tisíce holek, nikdy mě nevyberou." "Když tě nevyberou, tak v čem je problém?"

Druhý díl s názvem Elita vyjde v Česku v dubnu 2015 a třetí díl s názvem První v září 2015. Podle některých zdrojů se bude pravděpodobně točit i film. Na všechno se moc těším, i když je škoda, že jsem o dalších dvou dílech věděla před tím, než jsem Selekci začala číst. Mrzí mě, že názvy prozrazují příliš z děje. Na druhou stranu kdyby se knihy jmenovaly jinak, nemělo by to "šmrnc". 


Celkově dávám Selekci čtyři hvězdičky, protože je to i přes všechny zápory skvělá oddychová dívčí kniha.



Trailer ke knize:


P.S. Chtěli byse na Halloween nějaký speciál?
Marky

Komentáře

  1. Dobrá recenze. Těším se až to začnu č8st. Mimochodem budu dělat náběr affs. Budu ráda když se dnes nebo zítra ozveš ;) pa

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.