Kniha na šest a půl hvězdiček z pěti | Spáleniště: Zkouška - recenze

23511062Název: Spáleniště: Zkouška
Název v originále: The Scorch Trials

Autor: James Dashner
Nakladatelství: Host
Žánr: YA, dystopie, sci-fi
Série: The Maze Runner #2
Počet stran: 344

Následující odstavec obsahuje spoilery na předchozí díl této série, zbytek recenze už ne!!

Thomasovi, Terese a dalším Placerům se podařilo uniknout z Labyrintu. Jsou přesvědčeni, že tím všechno končí a oni se budou moci vrátit k normálnímu životu, i když ani neví, jak takový život vypadal. Placery však čeká další zkouška, ve které neplatí žádná pravidla a nikdo jim nepomůže. Jsou vysláni na Spáleniště - poušť plnou lidí nakažených smrtelnou nemocí, které musí do dvou týdnů překonat. Tentokrát o testování vědí. Znamená to pomoc anebo zhoršení? Proč jsou vlastně podrobováni testům? Skrývá se v Thomasově hlavě klíč k celé záhadě?

James Dashner v prvním díle série The Maze Runner předvedl skutečně vysokou úroveň psaní a já jsem se bála, že ve druhém díle ji nedodrží. Ovšem opak je pravdou! Spáleniště: Zkouška je kniha plná akce, překvapivých zvratů a neustálého napětí. Příběh se rozvíjí rychle a málokdy se zpomalí, natož aby se běh událostí zastavil. Autor však ví, že nic se nemá přehánět, takže se nemusíte bát, že by snad napínavost působila v příběhu nepatřičně a strojeně.

😍😍😍Pan Dashner se rovněž může pochlubit skvělým stylem psaní. Jeho hlavní výhoda tkví totiž v tom, že se od knihy nemůžete odtrhnout. Na každé straně na vás čekají další překvapení a jste zvědaví, jak to všechno vlastně dopadne. Takže vlastně platí to samé jako u Labyrintu: "Ještě si přečtu jednu kapitolu." - Rozuměj, dočtu celou knihu, protože nejsem schopná skončit a ráno budu mžourat na snídani.

Všichni, kdo četli první díl této série, mi jistě dají za pravdu, že na konci zůstala spousta otázek. Ale nemějte strach, že by vám James Dashner většinu z nich vysvětlil. Ve druhém díle série je sice odkryta část tajemství, které čtenáře trápily v Labyrintu, ale aby jich náhodou nebylo málo, přibývá hned na prvních stranách několik dalších. Celou dobu čtení na knihu zíráte s otevřenou pusou a nestačíte se divit, jaké další záhady vám autor naservíroval.

Další aspekt, na který nesmím zapomenout, je humor. U knihy tohoto typu byste možná nečekali vtipy. Fakt je ale ten, že se u čtení pravděpodobně hodně nasmějete, ačkoliv by daná situace třeba vůbec vtipná nebyla, kdybyste se v ní ocitli sami. Často se však objevuje i popichování mezi Placery a všemi ostatními, kterému se zkrátka smát musíte.

„Frase,“ odvětil Minho. „Jsem pevnější než hřebík. Dokázal bych tě nakopat do toho tvýho změkčilýho, poníkymilovnýho zadku i s dvojnásobnou bolestí.“

Thomas pokrčil rameny. „Ale já mám vážně rád poníky. V tuhle chvíli bych nějakého samou láskou snědl.“ V žaludku mu hlasitě zakručelo.
„To byl fór?“ zeptal se Minho. „Vážně je to tak, že nudnej grind Thomas udělal fór?“

😍Byla jsem opravdu ráda, že se v knize objevily moje oblíbené postavy (Newwwwwt! <3). Také mě mile překvapilo, že se postavy dále rozvíjely, většinou k lepšímu. Všichni mi připadali dospělejší, zkušenější a schopnější než v první knize. Jediný, kdo se moc nezměnil, byl Thomas, ale to jsem předem očekávala. Autor totiž nesází na jeho charakter ale na vlastnost, kterou ostatní nemají.

Myslím, že u Spáleniště si přijdou na své všichni čtenáři. Je to kniha plná napětí a akce, záhad, vtipu a skvělých postav (dokonce se objeví i více dívek!). Autorův styl vás navíc ke knize připoutá a vy nebudete schopni ji odložit. Kdybych mohla, dám Spáleništi šest a půl hvězdiček z pěti. Minimálně. Bohužel ale nemůžu, a tak se volím toto hodnocení:

Kniha: 5/5
Obálka: 5/5

Marky

Komentáře

  1. Povedená recenze :) Opravdu moc se těším, až začnu číst Spáleniště,protože Labyrint byl vynikající a taky by si zasloužil víc než pět hvězdiček :) Že bych kvůli téhle sérii předělala stupnici hodnocení na víc než 5 hvězdiček..? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem nad tím uvažovala, ale nakonec asi zůstanu u klasického hodnocení. Myslím, že Spáleniště bylo jetště lepší než Labyrint, ale jak říkám, nemám kam zvyšovat hodnocení :)

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze :) Já se bohužel ještě nedostala ani k prvnímu dílu, ale chystám se v co nejbližší době napravit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě naprav, The Maze Runner je skvělá série :)

      Vymazat
  3. Kniha rozhodně stojí za to. Také se těším na další díly série... Není zač :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to už se moc těším, až si ho také konečně přečtu! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Viděla jsem jen film, a to první díl. Druhý díl jsem koupila pro přítele, ale vzhledem k tomu že se do něj ještě nepustil, pustím se do něj já. A pak si hned dám tento díl! Moc pěkný článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná není dobrý nápadzačínat druhým dílem. Vysvětlí se v něm totiž mnoho záhad z prvního a hlavně zápletka celé knihy... Doporučuji pořídit si nejprve Labyrint :)

      Vymazat
  6. Ahojky. Můžu se zeptat co provedla Teresa tak hroznýho, že ji plno lidí začíná odsuzovat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, doporučuji Ti si knihu přečíst, protože bych ji tady nerada vyspoilerovala...

      Vymazat
  7. Kde jsi koupila anglickou verzi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám ji doma, ale dá se pořídit klasicky přes amazon.

      Vymazat
  8. Uz jsem ji cetla a byla uzasna tesim se na dalsi uz jsem si ho objednala

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.