Když sny v noci nestačí... | První stříbrná kniha snů - recenze

21817700Název: První stříbrná kniha snů
Název v originále: Das erste Buch der Träume

Autor: Kerstin Gier
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: romantika, YA
Série: Silber #1
Počet stran: 352

Co dělat, když se vám zdají sny o klucích, kteří patří mezi nejdiskutovanější témata ve vaší nové škole, a najednou se o vás ti kluci začnou zajímat? Tento a mnoho dalších problémů musí Liv Silberová řešit poté, co se s mamkou, mladší sestrou Miou a chůvou Lottie přestěhují do jednoho luxusního bytu v Londýně. A pak se najednou začnou dít věci, o kterých se Liv (ani ne)snilo...

Knihy Kerstin Gier mají takovou zajímavou vlastnost. Mám pocit, že na nich není nic zvláštního a originálního - ničím vás nevytrhnou. Hlavní hrdinky jsou (přiznejme si to otevřeně) většinou na zabití a náhodou vletí do náruče nějakému krasavci, který se do nich ještě větší náhodou zamiluje. Člověk by se až divil, čím Kerstin dokáže zaujmout. Ale tahle geniální spisovatelka uhodila hřebíček na hlavičku. Po přečtení jejích knih vám (nebo aspoň mně) zůstane v hlavě takové zvláštní kouzlo a zdá se vám, že kniha byla prostě skvělá. A časem to neodezní.

U První stříbrné knihy snů tomu nebylo jinak. Příběh byl sice zajímavý, ale myslím, že kdyby mi ho naservíroval někdo jiný než Kerstin, asi bych knihu moc kladně nehodnotila. Začátek mě vůbec nezaujal a zdálo se mi, že knihu odložím, protože to vypadalo jako bláznivá snůška nesmyslů. Nakonec se mi ale podařilo zvyknout si na Kerstinin jednoduchý styl psaní, který mě v Drahokamech vytáčel. Teď už mi tak nevadil a dokonce jsem si ho i oblíbila, takže jsem se nakonec (naštěstí) rozhodla číst dál.

Dream onNejmilejší překvapení pro mě představoval blog Třesky Plesky. Na články z blogu nějaké středoškolské drbny nebo (jak je to slovo v mužském rodě?) Secrecy jsem se vždycky těšila a nakukovala jsem o několik stránek dopředu, abych zjistila, kdy už konečně přijde. Nečekala jsem, že by mě takové ohrané téma mohlo tolik nadchnout. Jsem opravdu ráda, že záhada autorky či autora tohoto blogu zůstala utajena do dalších dílů, protože právě on/a mě k nim nejvíce táhne.

Postavy této knihy taky docela ušly, i když - jak už jsem naznačila, by se tu daly objevit nějaké paralely se sérií Drahokamy: praštěná hlavní hrdinka, krásný kluk, který se do ní zamiluje, extravagantní kamarádka, milí sourozenci a mamka. Musím se ovšem přiznat, že jak Liv, tak onen mužský hrdina mi byli mnohem sympatičtější než Gwendolyn a Gideon. Kdybych tedy měla srovnat První stříbrnou knihu snů a sérii Drahokamy, Silber (nechce se mi to psát znova) by vyhrála na celé čáře. Knize sice k dokonalosti ještě krůček chybí, ale pokud se vám Drahokamy líbily, První stříbrná kniha snů vás ohromí.

Untitled

První stříbrnou knihu snů jsem si koupila na základě doporučení kamarádky a prvních zhruba sto stran se mi zdálo, že se ve mně poprvé spletla. Ale naštěstí tomu tak nebylo. Kniha mě nakonec mile překvapila - hlavní hrdinové byli sympatičtí, blog Třesky plesky všemu dodával ten správný šmrnc a po dočtení knihy mi zůstalo takové to krásné kouzlo. Pokud se vám tedy líbily Drahokamy, s chutí do toho! A pokud ne, dejte Kerstin ještě jednu šanci - třeba vás překvapí!


Kniha: 4,5/5
Obálka: 5/5


Marky
P.S. Nezapomeňte na probíhající soutěž!

Komentáře

  1. Četla jsem a mám vlastně stejný názor. Úplně dokonalé to není, ale další díl si koupím. :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Výborná recenze :) Knížku jsem zatím nečetla, ale jestli je aspoň trochu stejně skvělá, jako Drahokamy, tak si ji určitě pořídím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, podle mně je Silber mnohem lepší než Drahokamy, takže si ji rozhodně pořiď ;)

      Vymazat
  3. Ja som z knihy nadšená :D ! Páčilo sa mi to a ten nápad bol celkom originálny. Nedokázala som sa od toho odtrhnúť, takže som ju musela dočítať v deň ako som ju rozčítala. Dúfam, že sa čoskoro dostanem aj k Drahokamom :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já hlavně doufám, že se Ti Drahokamy budou líbit...

      Vymazat
  4. Knížku jsem ještě nečetla, ale slyšela jsem na ni už tolik pozitivních názorů, že mi pořád vrtá hlavou, kdy si ji konečně pořídím :)
    Moc krásně napsaná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  5. Evidentně velmi těžká young adultovka, ale napsala jsi tu recenzi moc dobře a upřímně, to se mi líbí!
    P.S.: strašně rychle čteš soudě podle množství recenzí! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, těžká young adultovka rozhodně, ale ne vždy se vyplatí knihy zařazovat podle žánrů - já většinou podle žánrů ani nevybírám... Jsem ráda, že to vidíš takhle a ne naopak :)
      P.S.: Nemyslím si, jsou lidé, co čtou mnohem rychleji. Ale díky za kompliment, vykouzlil mi úsměv ;) Jinak seznam všech mých přečtených knih najdeš ve výzvě na rok 2015 (ikonka s prokliekem je v menu).

      Vymazat
  6. me se kniha strasne libila... a na Drahokamy se chystam jak bude cas :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nespěchej s nimi, já pořád ještě nedočetla třetí díl... :P

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.