Nic a nic a nic jako bonus | Volání sirény: Prokletí - recenze

23176540Název v originále: Volání sirény: Prokletí
Autor: Michaela Burdová
Nakladatelství: Fragment
Žánr: fantasy
Série: Volání sirény #1
Počet stran: 280
Čteno: 12. - 13. července 2015

Larissa je siréna a od přírody je obdařena nadlidskou krásou. Její dlouhý život je ale všechno, jen ne krásný - moře jí po staletí rozkazuje a ona ho poslouchá. Jejím úkolem je totiž zabíjet muže, které moře přijme jako oběti. Larissa se rozhodne moři postavit a když jí cestu zkříží černomág Liam a nabídne jí, že jí pouta s mořem zbaví, neváhá. Jeho podmínkou ovšem je, že si ho Larissa vezme za muže. Jak ale bude fungovat manželství na věčnost? A podaří se Larisse skutečně uniknout ze spárů moře?


Z hlediska děje tahle tenká knížka za moc nestojí. Za celou dobu čtení se nedozvíte nic, co by vám neprozradila původní anotace a samotný zvrat, na který čtenář celou dobu čeká, se objeví až na posledních dvou stránkách. Ano, dvou. Pokud jste ale náročný a především zběhlý čtenář, ani ten záhadný zvrat vás nemže překvapit. Já ho například tušila hned poté, co jsem si přečetla prvních pár stran a seznámila se s postavami. A pak to začalo být čím dál jasnější a jasné už to zůstalo až do konce.

Jak už jste si určitě vyvodili z předešlého odstavce, u čtení jsem se vážně moc nebavila. Námět knihy se mi zdál opravdu zajímavý - už jen kvůli tomu prvku sirény a zabíjení mužů. Ale námětem to zkrátka končí - je vidět, že si autorka celý děj schovala do druhého dílu této dilogie, který si ale nejspíš ani nepřečtu, protože mě to zkrátka neláká.

Styl psaní autorky mě totiž taky dvakrát nezaujal. A místo toho, aby se v knize něco dělo, pořád dokola pozorujeme milostné trable hlavní hrdinky a její vnitřní konflikty - tudíž stále opakující se problém z anotace. Autorce se vůbec nepodařilo mě do děje zatáhnout a myslím, že by na svém psaní měla vážně ještě zapracovat... Zkrátka a dobře: čtenářský požitek to nebyl.

Muži. To slovo jí zhořklo v ústech. Připadají si tak důležití, a přitom se z nich stávají slaboši, zrádci a lháři, potkají-li krásnou ženu. Za celá staletí se Larisse nikdy nestalo, že by jí nějaký muž naháněl strach. A nezmění se to nikdy.

Aa O.OBohužel ani postavy nedokázaly zachránit situaci. Byly stejné jako děj - nijaké. Ani dobré ani špatné. Charakter jim chyběl a to, co by možná někdo nazval "pohnutou minulostí", bych já poupravila na "velké klišé". Larissa se mi nepříčila, ale

Ani nevím, za co knize ty dvě hvězdičky vlastně dávám. Ale faktem je, že jsem knížku měla za necelé dvě hodinky přečtenou a u čtení jsem si odpočinula. Kniha samotná sice moc kvalitní zážitek není, ale pokud potřebujete na chvíli vypnout, možná to pro vás bude to pravé.


Kniha: 2/5
Obálka: 1/5

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Pro knihu si můžete doplavat sem.

Marky

Komentáře

  1. Naprostý souhlas. Dvojka mě taky nijak neláká, protože znám autorčiny ostatní knížky a mám pocit, že to s jejím psaním jde od deseti k pěti. Pro ty kdo nečetli, stačí si vzpomenout na Upíří deníky a zasadíte si je do prostředí z anotace. Na druhou stranu mám ráda autorku jako člověka, takže už kvůli ní si asi dvojku nakonec seženu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já od autorky nic jiného nečetla a nejspíš ani nebudu... Ale i tak si dokážu představit, že může být milá :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.