Praštěné, roztomilé a mírně na zabití | Druhá stříbrná kniha snů - recenze

25214028Název v originále: Silber - Das zweite Buch der Träume
Autor: Kerstin Gier
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: YA, romantika
Série: Silber #1
Počet stran: 360
Čteno: 9. - 10. července 2015

O čem to je?
Problémy Liv Silberové ani zdaleka nekončí. Pořád jí není jasné, jak svět snů vlastně funguje, ale i tak se musí potýkat s problémy tam i v denním životě. Zlo visí nad vším, její sestra Mia je náměsíčná a ve snech i realitě s ní má někdo nevyřízené účty... A jako by toho nebylo dost, potýká se Liv opět s láskou. Může všechny tyhle problémy vůbec někdy vyřešit? A, vážně, kdo je ta Secrecy?

Hodnocení
I po dočtení čtvrté knihy od Kerstin Gier zůstávám toho názoru, že jsou její knihy naprosto kouzelné. Vždycky mám pocit, že bych jim mohla vytýkat milion chyb a nesrovnalostí, ale nakonec stejně skončím rozesmátá, okouzlená a dychtivě očekávám další díl série. Zkrátka a dobře tahle spisovatelka píše opravdu báječně a dokáže očarovat každého čtenáře.

Tyhle párty jsou všechny stejné: příliš mnoho lidí na příliš málo místa, příliš hlasitá hudba a příliš málo jídla.

Ačkoliv je kniha plná akce, záhad a napětí, nepřestává působit typickým Gierovským stylem, který by se dal shrnout slovy: "praštěné, roztomilé, příšerně romantické a mírně na zabití". Při čtení jsem se ustavičně uculovala a u některých pasáží jsem se nemohla vůbec přestat smát. Dokonce i v těch tajemných a děsivých částech příběhu na mě kniha působila pozitivně, což sice vůbec nechápu, ale bezmezně obdivuji - málokterý autor něco takového dokáže!

Jako největší plus knihy ovšem opět hodnotím blog Plesky Třesky, kde jakási středoškolská drbna Secrecy odkrývá tajemství každého, na koho přijde... Zní to hrozně ohraně a nejspíš to taky ohrané je, ale Kerstin Gier opět zazářila a tuhle záhadu nám podala tak napínavě, že se zkrátka nemůžu dočkat, až konečně zjistím, kdo za Secrecy stojí. 

"Když zavane vítr změny, jedni staví zdi, druzí větrné mlýny."

Ohledně postav jsem stále přesvědčená, že se Kerstin Gier moc neoddělila od série Drahokamy, přesto mám však postavy ze Silber mnohem raději... Liv není zase až tolik na zabití (narozdíl od Gwendolyn, která na zabití a tolik je) a s Henrym a Gideonem je to naprosto stejné. Ovšem nevím, jestli jsem jediná, ale nikdy nepřestanu shipovat Liv a Graysona. Protože to zkrátka a dobře jinak nejde. No vážně: jsem jediná?

Názor na obálku
Česká obálka je převzatá z té původní a musím ji opět pochválit, protože i bez obalu vypadá naprosto dokonale, stejně jako první díl série. Ostatní zahraniční obálky mě příliš nezaujaly, i když ta poslední, která je pouze o něco světlejší, vypadá docela jedovatě...

233524242352915625849685

Shrnutí
Druhá várka snů a Secrecy se mi líbila snad ještě více než ta první, ale půl hvězdičky si stále schovávám. Ano, tahle kniha má všechno, v co jsem doufala - roztomilost, napětí, tajemno, romantiku, natvrdlou hlavní hrdinku a úžasné mužské protagonisty, ale půl hvězdičky si zkrátka musím schovat na to velké finále, které nás (doufám) brzy čeká. Jen se teď musím modlit, aby se závěrečný díl Kerstin Gier povedl, protože jinak bych si tu půlku hvězdičky musela nechat a to by mi bylo vážně líto...

Celkové hodnocení: 4,5/5

Marky

Komentáře

  1. Je to pěkné čtení, ale trošku tomu něco chybí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, ale prostě mě to dostalo ;) Co na knize chybí tobě? :)

      Vymazat
  2. Knížku jsem četla a byla perfektní!!:))

    OdpovědětVymazat
  3. Pro mě to zůstává oddychové čtení. Na Liv v prvním díle si moc nepamatuju, ale tu mě už začínala štvát s tím svým "mám hlad". A Graysona šipuje ségra, já ne, takže určitě nejsi sama. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oddychové rozhodně :) A pozdravuj ségru, shipuje správně :D

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.