Velmi nesymptaické lži | Lying Out Loud - RC review

23361244Název v originále: Lying Out Loud
Autor: Kody Keplinger
Nakladatelství: Scholastic
Žánr: YA, romantika
Série: Hamilton High #2
Počet stran: 309
Čteno: 14. - 17. července 2015

O čem to je?
Sonny nemá vůbec zajímavý život, a tak si ho zkrátka vymýšlí. Lže, jako když tiskne, a to pořád a všem Jenže co když je někdy lepší pravda? Co když se do lží zapletete tak moc, že ztratíte úplně všechno?


Hodnocení
Od pokračování knihy The DUFF (v češtině známé jako OTKA) jsem od autorky čekala něco opravdu výjimečného, vtipného a geniálního. Ovšem na začátku jsem si byla docela jistá, že tentokrát Kody Keplinger šlápla hodně vedle. Sonnyino lhaní mi lezlo na nervy, vůbec jsem ho nemohla vystát a myslela jsem si, že budu muset knihu odložit a nikdy se k ní nevrátit. Pak se ale děj náhle otočil a začal se ubírat úplně jiným směrem... a já jsem otáčela stránky jednu za druhou. Čtení mě začalo konečně bavit!

Autorka mě dokázala opravdu překvapit. V druhé polovině knihy jsem se stále koukala, kolik stránek mi ještě zbývá, abych se ujistila, že tohle není konec, a že se to ještě nějak vyřeší. Protože ačkoliv mě osud hlavní hrdinky nijak zvlášť nenadchl a nepřekvapil (já jsem jí to říkala!), z nějakého nevysvětlitelného důvodu mi záleželo na úplně všem právě kromě Sonny.

bad | TumblrAbych ale jen nekritizovala: stále platí, že Kody Keplinger píše velmi čtivou a jednoduchou angličtinou, takže pokud vám nevadí lhaní, hodí se Lying Out Loud výborně jako první čtení v angličtině pro začátečníky. Velká část knihy je také psaná v chatových zprávách, což čtení ještě usnadňuje.

Jak už jste si asi domysleli, hlavní hrdinka mi skutečně nesedla, opravdu ne. Nebyla mi sympatická a její lhaní jsem nechápala ani poté, co nám autorka odhalila pravdu. Zkrátka a dobře nemám se Sonny nic společného a z celého srdce doufám, že to tak zůstane. Na druhou stranu ostatní postavy jsem si zamilovala, protože mi mnohem více sedly a zdály se mi realističtější než hlavní hrdinka. Autorce ovšem nejvíce tleskám za návrat postav z The DUFF, především Biancy a Wesleyho, které jsem si v tomto díle oblíbila mnohem více než v první knize, která byla čistě o nich.

fear, Liars, and quote imageNázor na obálku
Obálky s lidmi nemám ráda a nikdy jsem neměla a tato ani není nijak zvlášť originální. Ovšem plusové body získává především za to, že ladí v knihovničce k prvnímu dílu.

Shrnutí
Musím se přiznat, že po přečtení jsem byla v pokušení dát knize zase 5 hvězdiček. Ale stejně jako u hodnocení The DUFF mě Kody Keplinger nedokázala ovlivnit natolik, abych tavé hodnocení udržela. Když se na četbu dívám s odstupem, nebylo to zase tak báječné. První polovinu knihy jsem se pronudila a hlavní hrdinku jsem neměla ráda ani ve druhé polovině. Jako světlé body můžu jmenovat návrat postav z prvního dílu a jednoduchý jazyk, ale to je tak asi všechno. Autorka se tentokrát nevytasila s geniálním pojmem jako v prvním díle a nedokázala udržet svou vysoko nastavenou laťku. Proto dávám hodnocení ještě nežší než u prvního dílu.

Celkové hodnocení: 2/5

Děkuji serveru Netgalley.com za poskytnutí recenzní e-knihy.

Marky

Komentáře

  1. Skvělá recenze. :D The DUFF jsem četla, ale nevím, jestli se mi chce i do této knížky. :) Každopádně jsem ráda, že jsem se o ní dozvěděla něco víc.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.