Vánoce s Books are my life... | Úvod do projektu + Celoprojektová vánoční soutěž


Druhá adventní neděle je za námi a...
Ano, už je to konečně tady! Dnešním dnem vám smím odhalit projekt, který bude probíhat ve druhé polovině měsíce prosince. Doufám, že se vám bude líbit. A dočtěte až do konce tohoto článku, čeká tam na vás první malé překvapení!


O co jde?
Každý den od 14.12.2015 do 1.1.2016 na vás na tomto blogu bude čekat nový článek. Ne každý den to bude soutěž, ale pokaždé se můžete těšit. Mám pro vás připravené TAGy, knižní doporučení, tématické články, rozhovory s autory, spoustu fotek a mnoho dalšího! 

Jak a kdo se může zúčastnit?
Články pochopitelně můžete číst všichni. U soutěží vždycky napíšu konkrétně - ovšem těšte se nejen na soutěže pro knihomoly z ČR, i Slováci si přijdou na své! Protože když já už jednou rozdávám, tak ve velkém... U každé soutěže se zúčastníte buď vyplněním soutěžního formuláře nebo zasláním soutěžního e-mailu, takže se nemusíte v žádném případě účastnit všeho, co se na tomto blogu bude následující týdny dít.

Celoprojektová vánoční soutěž
Během projektu ovšem máte ještě jednu šanci na výhru velkého překvapení: Za každou knihu, kterou během trvání projektu přečtete, dostáváte 1 bod. A pokud splníte jeden z následujících úkolů, připíšete si 5 bodů. Pokud mi do 2.1.2016 do 20:00 pošlete mail (na adresu marky48dsp@gmail.com, do předmětu napište Celoprojektová vánoční soutěž - vaše přezdívka/jméno, jinak mažu!) se seznamem přečtených knih a počtem bodů, které jste jejich přečtením získali, zařadíte se do soutěže a sami budete překvapení, co můžete vyhrát!

Poznámka k soutěži: Seznam, prosím, pošlete jako seznam knih, u kterého za každou knihu napíšete příslušný počet bodů,a pak body i sečtěte... Já jsem totiž knižní blogerka, ne kalkulačka a jinak byste se asi výsledků nedočkali ani za sto let...

Úkoly:
Každý úkol kromě bonusového můžete splnit pouze jednou, každou knihu, kterou přečtete můžete započítat pouze do jednoho úkolu! Bonusový úkol můžete připočítat několikrát, tj. například přečtete podruhé knihu Sněží, sněží a započítáte si úkol 3 + bonus. Poté přečtete například knihu Dárek z pravé lásky, kterou si započítáte do bonusového úkolu... atd.

1) Přečtěte knihu s převážně červenou nebo zelenou obálkou
2) Přečtěte knihu, která vychází v době konání projektu
3) Přečtěte knihu, kterou jste již někdy četli (re-reading)
4) Přečtěte knihu, která má více než 500 stran
5) Přečtěte knihu a koukněte se na její filmovou adaptaci
Bonusový úkol: Přečtěte knihu, v jejímž názvu se vyskytuje jedno z následujících slov: zima/zimní, Vánoce/vánoční, sníh/sněží, dárek.

Překvapení!
Každý den vám na konci článku zveřejním odpovědi na vánoční otázky, které jsem položila několika nejznámějším (nebo mým nejoblíbenějším) českým knižním blogerům... A začínáme rovnou dnes! Toto vám přináší ještě jednu výhodu do soutěže: k odpovědím nebudu uvádět jméno blogera - vaším úkolem bude ho uhodnout. Za seznam knih mi tedy vypište druhý seznam, tentokrát dat a odpovídajících blogerů. Za každého správně uhodnutého blogera dostanete 2 body. Tyto body nepřidávejte do vašeho součtu bodů knižních - jsou to dvě různé části soutěže. Tu knižní si spočítáte sami, tu blogovou vám zkontroluji já. Této části soutěže se nemusíte účastnit, pokud nechcete, ale vřele vám to doporučuji, protože možná právě díky blogerům vyhrajete! Takže čtěte pozorně...
A teď už dnešní první odpovědi!

1) Jak Tě vlastně napadlo založit si blog o knížkách?
Četla jsem už jako malá, dokonce i na mé poměry už nějaké tlustší knížky (U nás v Bernárdýnově, Fimfárum...), v jedenácti jsem přišla na Stmívání, dál jsem se zaměřila na Upíří deníky, Vampýrskou akademii... No, a protože mi knihy o upírech nestačily, nějak jsem začala šmejdit po blozích, až jsem natrefila na Abyss. Pochopila jsem, že to co čtu, je vlastně Young Adult a na svůj seznam si zapsala dalších čtyřicet knih. Už ne tak docela o upírech. Máma myslela, že ze mě zešílí. Její recenze se mi líbily tolik, že jsem si řekla, že bych to chtěla zkusit taky, a tak jsem si po asi měsíčním čekání na design na přání založila blog. Nejdřív jsem psala spíš něco na způsob čtenářského deníku (hodně spoilerů), pak jsem znovu mrkla na Abyss a všechno jsem přepsala. Asi po pěti článcích jsem začala psát novou, správnou formou. Bez spoilerů. No, a takhle to začalo.

2) Jakou knížku bys letos nejraději našel/našla pod stromečkem?

Bude to znít celkem směšně, ale úplně nejvíc bych tam chtěla vidět komix Z pekla. Od Moorea mám ještě V jako Vendeta a tohle se zdá být jako dokonalý námět. Knihy pod stromkem (vesměs beletrie) mám dokonale zmapované, dokonce je mám na očích, ale nesmím je číst. Z pekla je něco, o čem žvaním u snídaně, při obědě a nakonec i u večeře. A jelikož je to drahá záležitost, budu mámu přemlouvat ještě pěkně dlouho. Hm, i kdyby to na tyhle Vánoce nevyšlo, budu ráda, když se mi dostane do rukou.

3) S jakou knižní postavou bys nejraději oslavil/a Vánoce?

Tady by se asi očekávalo, že se bude jednat o nějakou postavu se vztahem k Vánocům, ale ne. Poslední postava, která mě uhranula natolik, že bych si s ní chtěla aspoň na pár minut pohovořit, je Elizabeth Bennet z Pýchy a předsudku. Ne, že bych jí vyčítala, kdyby přivedla i Darcyho, spolu jsou úžasní, ale mluvit bych chtěla hlavně s ní. Na svou dobu je chytrá, všechno bere s nadhledem a má zdravý smysl pro humor. Jo, kdyby mi zaklepala na dveře, podstatnou část našeho společného času bych byla v šoku.

4) Bez které knihy si nedokážeš představit zimu?

Pohádky. Nezáleží na tom jaké, prostě pohádky. Pohádky k Vánocům patří, jak ty knižní, tak i filmové. Ale myslím, že příští rok k tomu přidám Vánoční koledu, kterou si šetřím na letošní prosinec.

5) Co bys popřál/a ostatním knihomolům a knižním blogerům k Vánocům?

Úplně na prvním místě by bylo pochopitelně zdraví. Zdraví přeju všem při každé příležitosti, protože zdraví je základní položka každého z nás. Potom štěstí - ať už se to týká rodiny, nebo drahé polovičky. A co se týče knihomolů, dodala bych tam dostatek korunek pro nové knihy, nafukovací knihovnu (nebo Hermioninu kabelku) a co nejvíc času na čtení.

6) Máš knihomolská nebo blogerská novoroční předsevzetí? Jaká? A držíš se jich?

Na novoroční předsevzetí moc nevěřím, skoro nikdo se jich nedrží. ALE někdy vloni jsem si dala za úkol už nikdy se neřídit tím, že je nějaká kniha ve slevě, pokud jsem ji už předtím neměla na seznamu. Zatím to úspěšně dodržuji. No, a co se týče obecných předsevzetí... Někdy v půlce roku jsem si dala za úkol prodat každou knížku, kterou už podruhé nebudu číst. Opět se toho držím. A knihy bohužel stále přibývají.

7) A nakonec: Jaké nově vycházející knihy se nemůžeš dočkat v příštím roce?

Bezkonkurenčně Knihovna duší od Riggse. Tu trilogii chci už dočíst, je naprosto boží a jiná, než ostatní knihy. Potom mám na seznamu Bellagrand, nové knihy Meg Cabot a netrpělivě čekám na závěrečný díl Měsíčních kronik.

Závěrem bych ráda poděkovala všem, kteří poskytli rozhovory i ceny do tohoto projektu, a to především KNIHCENTRUM.cz a Míše Červenkové!


Těším se na vás zase zítra!
Marky
P.S. Pokud budete projekt sdílet nebo si dáte ikonku na blog, budu moc ráda, ale nikoho nutit nebudu - děláme to přeci pro radost, ne?
P.P.S. I já si budu počítat své čtecí body, tak se snažte, jinak si všechny ceny a knihy nechám pro sebe!
P.P.P.S. Prosím, neodhalujte blogery v komentářích, ať si to můžeme užít všichni!

Komentáře

  1. To je dokonalý projekt! Určitě se do něj zapojím! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Držím palce, aby měl projekt úspěch. ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je výborný projekt. :) Doufám, že jsem všechno pochopila a už se nemůžu dočkat. :) Děkuji moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, snad jsem to napsala srozumitelně :D Není zač :)

      Vymazat
  4. Skvele! Uff, obavam se, ze jsem trochu vic natvrdlejsi a ne vsechno jsem pochopila. Doufam, ze na kazdy ukol neni jen jeden den. Bych to asi pri svem tempu nezvladla. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nene, úkoly mi odešleš všechny až na konci projektu... A když je nezvládneš všechny, tak jen ty, co máš ;)

      Vymazat
  5. Skvělý! :) Pokud to čas dovolí, zapojím se! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ami: Jééé, to je naprosto úžasné! Ráda se zapojím :)

    OdpovědětVymazat
  7. Palec hore, až teď jsem si to rozklikla a musím to celé zítra (spíš dnes, nespavost je snad ještě horší než spavost) prošmejdit. ;)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.