Vánoční knižní TAG | Vánoce s Books are my life...

Úvodní článek do projektu najdete zde.

Ahojky!
Třetí článek projektu je tady - dneska vás čeká mnou vytvořený Vánoční knižní TAG. Než se do něj pustíme, ráda bych předem poděkovala každému, kdo ho vyplní a chtěla bych vás poprosit, abyste mě uváděli jako autora. Pokud byste si náhodou všimli, že otázky pokládané v rámci tohoto projektu knižním blogerům se trochu podobají těm z TAGu, je to záměr. A teď už přestanu zdržovat a jdeme na to!

1) Stromek - Jakou knihu by sis nejvíce přál/a najít pod stromečkem?
V téhle otázce mám letos naprosto jasno - musím si konečně přečíst Winter od Marissy Meyer. Je to čtvrtý a poslední díl retellingové série Měsíční kroniky, kterou jsem si naprosto zamilovala. Dokonce tak moc, že odmítám čekat, až Winter vyjde v češtině, ale musím těch zhruba 800 stran přelouskat anglicky. Tak doufám, že Ježíšek (rozumějte Bookdepository) se nade mnou slituje a Winter mi donese... Protože nás přece čeká "a žili šťastně až do smrti", nebo ne?

2) Rodina - Se kterou knižní postavou bys nejraději strávila Vánoce?
Připravte se na nejujetější odpověď ve vesmíru za tři, dva jedna... Dalajlamova kočka! Ne, nevybrala jsem si žádné svoje oblíbené postavy, se kterými bych žila klidně až do smrti a pořád by mě nepřešel záchvat fangirlingu. Vybrala jsem si kočku, která se stává buddhistkou. Ale víte proč? Ne proto, že bych se chtěla stát starou pannou, která má byt plný knih a koček (i když tahle představa taky není k zahození), ale proto, že Vánoce mají být časem klidu a míru. Kdybych si vybrala kohokoliv jiného z mých oblíbenců, spíš by mě trefilo a Vánoce bych si moc neužila. A s Dalajlamovou kočkou by se mi to nejspíš nestalo, takže bychom byly obě dvě spokojené a užily bychom si klidné Vánoce s čajem a knížkou...

3) Ozdoby - Jakou knihu sis pořídil/a pouze kvůli obálce?
Když nad tím tak přemýšlím, vlastně ani nevím... Většinou jsem spíš líná si přečíst anotaci, než že bych vyloženě musela mít tu obálku. A když už je hlavním důvodem obálka, mám i jiné důvody - například u Šepotání to byla moje láska k Alence v Říši divů... Ale abych tedy něco do otázky napsala, když jsem si ji sama vytvořila, prohledala jsem všechny chvástačky a v té za listopad minulého roku jsem objevila Esej o tragédii - knihu, do které jsem šla úplně naslepo a obálka se mi líbila. Nakonec jsem nelitovala!

4) Koledy - Která kniha ti vlezla do hlavy a nemohl/a jsi na ni přestat myslet?
Tady mám opět jasno: rozhodně poslední díl trilogie Hunger Games od Suzanne Collins s názvem Síla vzdoru. Dokonce jsem si vytvořila i diagram, na co jsem po čtení myslela. Ten vám sem ale nedám, protože nebudu spoilerovat. Ale můžu vám prozradit dva fakty: nemám ráda Prim a nikdy jsme ji ráda neměla a mít nebudu. A zadruhé: Po přečtení jsem nebyla zničená ani zklamaná - byla jsem šťastná. Sice mi trochu vybuchoval mozek (v angličtině pro to mají hezké slovo "overthinking"), ale konečně jsem objevila tu správnou knihu, která správně zakončila tu správnou sérii a já souhlasím se vším, co autorka napsala (až na takové nepodstatné tři věty, pro které autorku proklínají snad všichni čtenáři, takže to se nepočítá)... 

5) Cukroví - Jaká kniha je tak sladká jako (tvé oblíbené) cukroví?
Pokud mě znáte už dostatečně dlouho, určitě už jste uhodli, že sem nepatří nic jiného než legendární Polibek pro Annu od Stephanie Perkins (můj chvalozpěv na ni najdete zde). Tahle knížka je přímo synonymem pro slovo "sladká" a ačkoliv jsem nakonec nejvyšší hodnocení z této série přidělila Isle, Anna bude vždycky ta první a moje srdcovka. Velmi, velmi, velmi sladká srdcovka.

6) Dárek - Která kniha si pro tebe nachystala největší překvapení (rozuměj plot twist)?
Ano, Alianci od Veronicy Roth jsem četla ještě předtím, než jsem se ponořila do světa internetu a blogů a než se tenhle svět zahltil spoilery na to, jak všechno dopadne. Valná většina lidí, co tuhle sérii čte teď, už ví, jak všechno skončí... A věřte mi, že to opravdu není ono. Tahle knížka je o porušení toho jednoho pravidla a je to o tom, že po dočtené brečíte a nemůžete své myšlenky zformulovat do slov. Tahle kniha je o zklamání, překvapení a pláči. A přesně proto je dobrá. Nemyslím si, že by to bylo nejlepší dílo pod sluncem, ale je to něco, co tu předtím nebylo a co si spoilerem ošklivě zkazíte.

7) Pohádky - Jaká je tvá oblíbená dětská knížka, ke které se rád/a vracíš?
Tohle už o mně asi taky víte a ani mě nemusíte znát dlouho. Recenzi na Malého prince od Antoina de Saint Exupéryho (teď mi to skloňování trhá uši, když umím francouzsky, ale co s tím?) jsem totiž psala docela nedávno. K téhle knížce se budu neustále vracet a jsem si docela jistá, že si z ní po každém přečtení něco nového odnesu. Jenom doufám, že budou moje děti rády číst (pokud ne, asi budu dělat, že je neznám), abych mohla lásku k téhle knížce předat další generaci. Každopádně pokud jste doteď nevěděli, co mi dát k Vánocům, tak teď už víte...

8) Betlém - Kterého autora bys nejraději obdaroval/a a za co? Co bys mu daroval/a?
Eheh, cože jsme si to vymyslela za tak šíleně těžkou otázku? No, dobře, dobře, vzdávám se. Obdarovala bych Míšu Červenkovou (je mimo jiné autorkou knížky Pan Davis - kapitola mého života, na kterou jsem psala recenzi), když to musíte vědět. Dloužím jí totiž jednu zlatou cihlu, a ačkoliv nevím, jestli si to ještě pamatuje, já své dluhy splácím.

9) Sníh - Jakou knih bys nejraději zahrabala do sněhu a už ji nevytáhla?
Nejnižší z nejnižších hodnocení jsem na tomto blogu dala knize S tebou už nikdy od Alexandry Potter, která mě vážně všechno jen ne nadchla. Ovšem zase se budu opakovat, když říkám, že si žádná kniha takový trest nezaslouží. Ačkoliv existují dobré a špatné knihy, i s těmi opravdu špatnými si někdo dal práci a strávil na nich svůj čas, aby si je někdo jiný mohl přečíst. Slovy Járy Cimrmana: Můžeš s tím nesuohlasit, ale to je tak jediné, co s tím můžeš dělat.

10) Zvoneček - Kterou knihu je nejlepší číst o Vánocích a proč?
Zazvonil zvonec a pohádky je konec... Nenapíšu sem Harryho Pottera. Už se stalo. Jsem totiž toho názoru, že tahle úžasná série od J. K. Rowling se dá číst v každé roční době a je nejlepší i tak. Proto jsem do této odpovědi vybrala jinou knížku, a tou je Škola dobra a zla od Somana Chainani (aneb jak vtipně vystihla Marillee: autora, jehož jméno nikdo neumí vyslovit), na kterou jsem napsala velmi opěvující recenzi... Co jiného se přece hodí na Vánoce než pohádky?

A ještě než nominuji jiné blogery, máme tu odpovědi pro celoprojektovou soutěž...

1) Jak tě vlastně napadlo založit si blog o knížkách?
Četla jsem ráda už od mala a dokonce si vedla i blog… bohužel neknižní. O knižní blogosféře jsem se dověděla úplnou náhodou, když jsem objevila blog Abyss z Knižního nekonečna. Celý koncept knižního blogu mne zaujal, jelikož jsem v té době věděla, že u přijímaček na vysokou za dva roky by se mi knižní blog mohl hodit a přidal by mi nějaké body. A tak jsem si ho založila… ze začátku to bylo především kvůli těm přijímačkám (kde se mi fakt hodil). 

2) Jakou knížku bys letos nejraději našla pod stromečkem?
Tohle je poměrně těžké… ale asi Queen of Shadows od Sarah J. Maas ze série Skleněný trůn. Třetí díl sem zatím nečetla, ale už po dvou dílech se mi série neuvěřitelně zalíbila… a chtěla bych ji mít samozřejmě doma, protože ty zahraniční obálky jsou fakt bomba!

3) S jakou knižní postavou bys nejraději oslavila Vánoce?
Kenji Kishimoto ze série Jsem roztříštěná (v originále Shatter Me). Kenji je prototypem mého ideálního partnera – především je neuvěřitelně vtipný, takže věřím, že bychom se o Vánocích neustále něčemu smáli a jako bonus k tomu koukali na akční filmy. 

4) Bez které knihy si nedokážeš představit zimu?
Úplně přesně si nevybavím, jaká kniha se mi přímo váže k zimě, ale od loňského roku to nejspíš bude kniha Let it snow od Lauren Myracle, Maureen Johnson a Johna Greena, kterou jsem četla v originále (a pár klasik, které mám spojené se zkouškovým, které v době Vánoc začíná). Let it snow perfektně vystihuje celou atmosféru zimy… Tedy alespoň pro mě. 

5) Co bys popřála ostatním knihomolům a knižním blogerům k Vánocům?
Chtěla bych vám všem popřát hodně krásných knih pod stromečkem, spoustu času na čtení s cukrovím a blogerům pak hodně blogových úspěchů… A nezapomínejte na jedno – čtěte, protože je to zábava!

6) Máš knihomilská nebo blogerská novoroční předsevzetí? Jaká? A držíš se jich? 
Asi to mám jako každý. Nebudu si kupovat hodně nových knih a budu šetřit… To se mi letos celkem i povedlo, i když občas mi ta ruka taky ujede. Striktně se držím snad jen Goodreads reading challenge, kterou se snažím za všech okolností dodržet. 

7) A nakonec: Jaké nově vycházející knihy se nemůžeš dočkat v příštím roce?
Tohle je hodně těžké, protože vychází hned několik pokračování naprosto úžasných knih, ale jako první bych asi zvolila knihu Glass Sword od Victorii Aveyard, což je pokračování Rudé královny. Red Queen mi naprosto vzala dech… hlavně ten konec. Na Glass Sword čekám jak na smilování. Vážně.

Do tohoto TAGu nominuji Zašitou v knihách, Ells, Vysvobozenou, Iris Virág a Jackelin Mangdragor. Ano, je to hodně, ale nevím, kdo z vás všech to do Vánoc ještě stihne a já bych ráda, aby se TAG ještě letos rozšířil, než zase minimálně na rok upadne v zapomnění... Pokud jsem vás tedy nenominovala, ale přesto byste na otázky rádi odpověděli, honem do toho a určitě mi zanechte odkaz v komentářích!
Marky

Komentáře

  1. Myslím, že se zúčastním! :) Jo, něco vánočního bych měla publikovat. O víkendu, doufám, stačí? :) Možná stihnu i zítra. :) Díky za nominaci. ;)
    A co se výslovnosti jmen autorů týče.. no, možná právě proto netočím videa. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, to jsem moc ráda :) Jak říkám, po Vánocích už to nemá moc smysl, ale klidně v polovině srpna, když se ti bude chtít ;) A není zač, ovšem tvoje videa bych viděla ráda, i se špatnou výslovností :))

      Vymazat
  2. Děkuji mockrát za nominaci, moc si jí vážím, ale nejspíš se nezúčastním, protože vážně nevím, co bych na tyhle otázky odpověděla. :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Určitě TAG vyplním i si přečtu tvé odpovědi, ale až po víkendu - teď odjíždím slavit Vánoce s dětmi z našeho oddílu ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Také jsem se zúčastnila! :) zde je odkaz, děkuji moc za TAG :D Hezké Vánoce! :)

    http://bookmakesushappy.blogspot.com/2015/12/vanocni-knizni-tag.html

    OdpovědětVymazat
  5. Tady je ale pěkně! :3 Zapojila jsem se, děkuji tímto za tu možnost a kdybys měla chuť se mrknout, přidávám i odkaz: http://poetia.blog.cz/1512/vanocni-knizni-tag

    OdpovědětVymazat
  6. Taky jsem se zapojila, sice přes Vsvobozenou, ale ty otázky jsi vymyslela, moc krásné. ;)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.