Měsíční shrnutí - červenec a srpen 2016

lightautumn
Ahojky!
Stanovila jsem si, že shrnutí za letošní prázdniny napíšu do poloviny září, protože mi to určitě zabere spustu času. Ale ačkoliv se mi do toho vůbec nechtělo (mám teď poslední dobou vůbec takový blogovací blok), ještě není půlka září a shrnutí tu je. Takže jsem přece jen uspěla - koneckonců stejně jako se čtením přes prázdniny. Jste zvědaví?

V červenci jsem přečetla celkem šest knih a poslechla tradiční tři audioknihy, v srpnu jsem knih ale přečetla devět a audioknihy byly dvě. Průměrná červencová kniha měla 426 stran, srpnová ale jen 296. Průměrná audiokniha trvala v červenci 5 hodin a 33 minut, v srpnu 3 hodiny a 13 minut. Poslouchání jsem si o prázdninách moce neužila, protože jsem většinou neměla ani telefon, ale zato se čtecím výkonem jsem spokojená.

20513634Červenec byl plný pořádných bichlí, protože na ty má o prázdninách více času než během školy. Nezačala jsem zlehka - jako první jsem přelouskala dokonalou Zlodějku knih od Markuse Zusaka o 526-ti stranách. Dále mě čekal recenzní výtisk  Jak stvořit dívku od Caitlin Moran, o kterém se více dočtete tady. Během sedmého měsíce jsem taky dočetla sérii o zaklínači Geraltovi, a to její tři poslední díly Křest ohněm, Vež vlaštovky a Paní jezera, všechny od Andrzeje Sapkowského. Ačkoliv se mi série tak moc nelíbila, představovala pro mě tak trochu povinnou četbu, takže jsem ji prostě zvládla. Poslední knihou tohoto měsíce byl pak Jackaby od Williama Rittera, k němuž dokonce mám hotovou i recenzi.

Červencové poslouchání začalo audioknihou Poison Study od Marissy V. Snyder, která mě skutečně mile překvapila a doufám, že se brzy dostanu k dalším dílům. Jako následující jsem si do sluchátek pustila další Doyleovu povídku s názvem Druhá skvrna, kde Sherlock opět nebyl Benedict Cumberbatch. Překvapivě. Posledním poslechnutým titulem se v tomto měsíci pak stalo Ach jo od Roberta Fulghuma (recenzi už najdete na blogu).

28462763Srpen pochopitelně započal očekávaným titulem Zabiják Anders a jeho přátelé (a sem tam nepřítel od Jonase Jonassona (očekávání se nevyplatilo). Pro zlepšení nálady jsem se vrhal na naprosto dokonalý komiks Nimona od Noelle Stevenson a pokračovala jsem hned Smolnou sezónou od Moiry Fowley Doyle. Taky jsem se konečně dostala k Rudé královně od Victorie Aveyard a těším se na další díl spolu s vámi ostatními. Aby toho humoru nebylo málo, nechyběla ani Tady byla Britt-Maire od Frederika Backmana, která mě chytla za srdíčko. V komiksové tématice následovalo ještě Through the Woods od Emily Carrol, po kterém jsem přečetla další královnu, tentokrát Královnu Tearlingu od Eriky Johansen (recenze zde). Konec srpna jsem si potom vylepšila oddechovkou Espressologie od Kristiny Springer a zakončila třetím dílem mé oblíbené buddhistické série od Davida Michieho - Dalajlamova kočka a umění meditace.

Audioknižně byl osmý měsíc slabší než obvykle, ale zato jsem narazila na skutečné perly tohoto umění. Nejprve jsem byla naprosto nadšená ze Svěrákových Tří bratrů, na které jsem záhy napsala recenzi a audioknížku poslechla hned několikrát. Druhým poslechovým skvostem tohoto měsíce byla kniha Želary - Jozova Hanule, jejíž zfilmovanou verzi jsem kdysi dávno viděla. To mi ale vůbec nevadilo, protože nádherně napsaný příběh se mi pod kůži vryl znovu a silněji. Recenze bude do konce týdne na blogu, tak se těšte.


Za prázdniny jsem napsala celkem osm recenzí, z nich tři v červenci a pět v srpnu. Upřímně řečeno jsem vzhledem ke svému nabitému programu byla překvapena, že je jich vůbec tolik... Ale zase mě dohnal ten nekonečný pocit nedosažitelnosti - asi nikdy nenapíšu všechny ty recenze, které bych chtěla... Ale dost bylo lítosti, teď už k samotným recenzím. Červenec jsem začala RC recenzí knihy Jak stvořit dívku od Caitlin Moran, která pro mě bohužel skončila zklamáním. Po něm bohužel přišlo další s názvem Proroctví od Josephine Angelini, které ovšem obsahovalo mytologii, takže budiž ti, kniho, odpuštěno. (Ne, tahle věta nedává smysl.) Třetí a poslední červencovou recenzí pak byl můj názor na audioknihu Ach jo od Roberta Fulghuma.

23153904 V srpnu jsem jako první stvořila recenzi na titul Zabiják Anders a jeho přátelé (a sem tam nepřítel) od Jonase Jonassona. Zanedlouho poté následoval můj názor na audioknihu Tři bratři od Zdeňka Svěráka, ze které jsem byla skutečně nadšená. Poté jsem se konečně donutila k napsání recenze na Confess, mou první přečtenou/poslechnutou knihu od Colleen Hoover. Dále jste si na blogu mohli přečíst, co si myslím o Modrých hlubinách od Jennifer Donnelly - další poněkud kontroverzní recenze. A jako poslední jsem o prázdninách vypustila do světa svou recenzi na Královnu Tearlingu od Eriky Johansen, ze které jsem byla naprosto ohromena, v pozitivním slova smyslu.




20312462O prázdninách jsem byla poctěna celkem sedmi recenzními výtisky a audioknihami, za což jsem opravdu moc vděčná. Jako první jsem měla díky KNIHCENTRUM.cz možnost podělit se s vámi o svůj názor na knihu Jackaby, který bohužel nebyl moc kladný. Zanedlouho poté jsem od Palmknih obdržela už výše zmíněného Zabijáka Anderse a jeho přátele (a sem tam nepřítele) aneb knihu, jejíž název se vážně složitě skloňuje. Mou recenzi už také najdete na blogu. První prázdninovou audioknihou k recenzi byli Tři bratři od Audiotéky, o kterých už jsem se taky nadšeně zmínila výše, ale můžete se pokochat i mou recenzí. Nejlepší překvapení u mě ale vyvolal první recenzní výtisk od Megaknih - Královna Tearlingu aneb dokonalost sama - přesvědčte se v recenzi. Jako další na seznam patří Losing It, opět od Palmknih a opět zrecenzováno na blogu. A prázdniny zakončím zatím nezrecenzovanou audioknihou Želary od Květy Legátové, kterou samozřejmě poskytla Audiotéka.

15816195Tentokrát se na mě štěstí usmálo hned dva a půl krát. Možná se vám to zdá podezřelé, ale je to tak. Nejprve jsem dostala naprosto nádherný balíček od Nessy z Knižního putování, které ještě jednou moc děkuji. V rámci balíčku jsem našla i slíbenou vyhranou knížku - Espressologii od Kristiny Springer. Druhá výhra byla moje milovaná Víkendovka od CooBoo, ale protože mi knížka z technických důvodů nedorazila, dostala jsem rovnou dvě (tady se vysvětluje ta polovina). Krásky, které jsem obdržela jsou Mezi dvěma světy od Scotta Westerfielda a Proč jsme se rozešli od Daniela Handlera.

V červenci jsem si po dlouhém váhání nad poloprázdnou peněženkou koupila Smolnou sezónu od Moiry Fowley-Doyle, kterou jsem stihla i přečíst. V srpnu jsem si pořídila třetí díl trilogie Selekce od Kiery Cass, První. Ačkoliv jsem knihu už četla, tak krásná obálka a skvělá knížka mi doma nesměla chybět.


29069989Od rodičů jsme společně s bratrem dostali nejočekávanější knihu tohoto roku a myslím, že všem může být jasné, o co jde. Pokud vám to ještě nedošlo, myslím Harry Potter and the Cursed Child od Joanne K. Rowling. Protože na české vydání jsme zkrátka čekat nemohli.




Jak jste si o prázdninách vedli vy, ať už knižně či neknižně?
Měla bych psát také shrnutí svého života?
Marky

Komentáře

  1. Super shrnuti a zvladla jsi toho hodne. Ja behem leta precetla jen osm knih.
    Kralovna Tearlingu me zklamala, i kdyz spatne to nebylo. Stinovou kralovnu si chci take precist a docela me i laka Espressologie.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, ale nehaň se - každý má své vlastní tempo... Mě naopak úplně nadchla, stejně jako Espressologie :) Stínová královna pro mě ale byla jedno velké zklamání :(

      Vymazat
  2. Pěkné shrnutí, koukám, že jsi přes prázdniny měla docela štěstí na výhry :)
    A v psaní recenzní ses jako vždy snažila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, u mně to zvykem nebývá :D
      Děkuji za ocenění, nějak to zvládáš lépe než já... Třeba se mi to podaří ještě zvednout ;)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.