Jak mě kniha donutila jet do kavárny? | Espressologie

Název v originále: The Espressologist
Autor: Kristina Springer
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: YA, romantika, contemporary
Série: -
Počet stran: 192
Čteno: 24. - 25. srpna 2016, v češtině

Jane si na studium přivydělává prací v kavárně a zároveň dělá zajímavý průzkum. Dokáže totiž odhadnout charakter lidí podle jejich volby kávy. Jednoho dne ji napadne tuhle teorii změnit v praxi a vytvoří seznamku, kde začne párovat dvojice podle jejich oblíbených nápojů. Espressologie zjevně funguje skvěle, ale dokáže i Jane najít toho pravého prostřednictvím kávy?

"Jane?" čte z mojí jmenovky a myslí si, jak je hrozně osobní a milý, když mi říká jménem. "Dal bych si velké extra silné latte s odtučněným mlékem." 
Usmívám se pro sebe. Bože, já jsem tak dobrá. Dostávám se do stadia, kdy u většiny zákazníků uhodnu od pohledu, co si objednají.

Některé knihy, zvlášť ty romantické, musíte brát s nadhledem. Pokud k nim budete přistupovat jako k literárnímu dílu století, nikdy nebudete spokojeni. Stačí si ale jenom chtít u čtení odpočinout a všechno se najednou příjemně rozplyne na stránkách knihy. A přesně do této kategorie patří i Espressologie. Je to typické oddechové čtení, od kterého nesmíte mít velká očekávání a stačí si ho v klidu vychutnávat.

Po Espressologii jsem sáhla přesně z důvodu odpočinku a byla jsem skutečně nadmíru spokojená. Před touto knihou se mi do čtení moc nechtělo, ale díky ní mám chuť nejen na kávu, ale i na nové příběhy. Kristina Springer totiž jistojistě dokáže zaujmout nejen náctileté dívky, ale každého, kdo si rád čas od času dopřeje šálek kávy.

Asi nemusím připomínat, že pokud tenhle nápoj zrovna nemusíte, Espressologie nebude kniha pro vás. Možná jsem se nechala příliš zlákat, ale moje zkušenost se čtením této knihy byla tak silná, že mi po několika stranách přestala rozpustná káva stačit a vydala jsem se autobusem do nejbližší kavárny, abych si mohla vychutnat něco speciálnějšího. O tom, že jsem pak nemohla spát a rozečetla další dvě knihy, raději pomlčím.

Ale zpátky k obsahu. Nemůžu totiž vychvalovat až do nebe, aniž bych zapomněla na to, jak neskutečně předvídatelný příběh byl. To samo o sobě by u romantické četby nevadilo (v tomhle žánru mezery v příběhu takřka potřebujete - pokud nejste Colleen Hoover), ale překvapení hlavní hrdinky a všech ostatních postav nad tím, jak všechno nakonec dopadlo, pak působil příliš hraně. Vůbec se mi zdálo, že se Jane na svůj věk rozhodně nechovala. Mělo jí být sice sedmnáct, ale podle reakce na kluky kolem sebe bych jí bez mrknutí oka ubrala i pět let. 

Myslím, že o Espressologii si uděláte obrázek celkem snadno: jde o jednoduchou romantickou oddechovku, u které stoprocentně dostanete chuť na kávu, i kdybyste se chtěli ovládnout sebelépe. Ano, hlavní hrdinka se chová dětinsky a příběh má mezery, ale ve skutečnosti je důležité jenom to, že si čtení užijete a vykouzlí vám na rtech úsměv.

Celkové hodnocení: 4/5

Jakou kávu máte nejraději vy?
Já neodolám kokosovému latté!
Marky

Komentáře

  1. Nesúhlasím. Ja kávu vôbec nemusím a ani nepijem a knihu som si o to viac užila - fascinovala má tá rôznorodosť (tak príšerného) kultového nápoja a ako ich dala do súvislostí s osobnosťou. A keďže som čítala ve veku kedy moje nároky boli pružné, mám na ňu len milé spomienky - je to, ako vravíš, ľahké čítanie a ako povestná šálka kávy, je to perfektný spôsob ako vypnúť/osviežiť sa/užiť si popoludnie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, to bych rozhodně nečekala. Kamarádce, zaryté odpůrkyni kávy, se kniha vůbec nelíbila :D Ale mám radost, že se najdou i tací, kterým ano...

      Vymazat
  2. Po téhle knížce pokukuji už hezkých pár let, i když kafe moc nepiju. A když, tak jen rozpustné se spoustou mléka a cukru, abych se nabila a vydržela dlouho do noci při síle. Knížka mě však zajímá a doufám, že se k ní někdy opravdu dostanu. Ach, ty to read listy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky bez mléka kávu nezvládám (pokud ovšem spím méně než čtyři hodiny, taky to jde). A doufám, že si ji přečteš, přestože se zkracováním to read listu ti asi dvakrát nepomáhám :P

      Vymazat
  3. Skvělá a trefná recenze :) Espressologii jsem četla a byla to milá oddechovka :) A fascinovalo mě na ní, kolik existuje příchutí a druhů kávy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, souhlasím... Sama jsem spoustu z nich neznala :)

      Vymazat
  4. Krásná a výstižná recenze :) mne třeba knížka poměrně zklamala, protože i na romantický příběh byla až moc jednoduchá a hlavně promarnila svůj potenciál v použití netradiční myšlenky espressologie, který by se dal podstatně zajímavěji a podrobněji rozvést :( a to mám romantiku moc ráda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) To mě mrzí a rozumím ti, i když mně kniha padla do noty ;)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.