Otázky pro blogerku


Ahojky!
Dnes pro vás mám trochu neobvyklý článek. Byla jsem totiž kontaktována od jedné milé paní v rámci její diplomové práce na téma blogování. Zodpověděla jsem jí spoustu otázek a pro vás jsem vybrala deset nejzajímavějších, u kterých by vás moje odpovědi mohly zajímat.

Jaká byla vaše motivace pro založení blogu?
Vlastně si tím nejsem úplně jistá. Četla jsem vždycky a byla jsem zvyklá na to, že si o knihách moc nemám s kým popovídat. Pak jsem ale narazila na pár knižních blogů a řekla jsem si, že by to mohlo být něco pro mě, protože bych své názory ráda sdílela s dalšími lidmi - i když "jen" po internetu.

Kolik času psaním blogu strávíte?
Průměrně vydávám tak tři články do týdne, přičemž mi napsání každého trvá alespoň 1,5 hodiny. Takže celkem zhruba 5 hodin týdně. Někdy ovšem píšu víc, jindy méně.

Pro koho svůj blog píšete?
Pro všechny, kteří rádi čtou. A vlastně i pro ty, kteří tolik nečtou, ale rádi by. A pak samozřejmě pro sebe, protože píšu ráda.

Co svým čtenářům prostřednictvím blogu chcete sdělit?
Ráda bych k nim přenesla svou lásku ke knihám. Samozřejmě také sděluji své názory na konkrétní tituly, ale důležitější je pro mě spíše můj vztah ke čtení jako takový. A nesmím zapomenout na to, že by se rozhodně neměli bát dělat to, co je baví. Já se za svůj blog nestydím a starší články nemažu - napsala jsem je, takže sem zkrátka patří.

Zkreslujete nějaké informace, které na svém blogu uvádíte?
Ne, to skutečně nedělám. Pokud se mi nějaká kniha nelíbí, jdu zkrátka s kůží na trh a upřímně napíšu svůj názor.

Jak subjektivně vnímáte blogosféru?
Detailněji znám pouze blogosféru a musím říct, že je to překvapivě milá komunita. Nemíváme tu hádky ani konflikty. Občas mají někteří tendenci vypůjčovat si cizí názory, ale bývají na to rychle upozorněni a zastaveni. Také nerada narážím na blogery píšící "recenze" o třech větách nejlépe s vyzrazením zápletky. Vždycky doufám, že se jejich přístup s postupem času změní, ale poslední dobou se takových blogů objevuje čím dál víc.

Podle jakých kritérií hodnotíte úspěšnost svého blogu?
Myslím, že ji nehodnotím. Spíše se soustředím na to, jak jsem sama s blogem spokojená - momentálně bych třeba ráda změnila design.


Popište, jaký význam má blog pro vaši duševní pohodu. Uveďte, jak ji ovlivňuje v pozitivním, ale i v negativním směru.
Blog mě motivuje jak ke psaní, tak ke čtení. Zároveň se tu můžu prostřednictvím uměleckých textů vypsat ze špatné nálady či smutku. Negativně mě ovlivňuje pouze moje občasná tendence přeceňovat sama sebe - proto si občas nastavuji příliš vysoké cíle, a pak nestíhám tolik, kolik bych ráda.

Nastala někdy chvíle, kdy jste chtěla s blogováním skončit? Pokud ano, popište ji, prosím.
Ne, že bych chtěla vyloženě skončit. Občas se mi do psaní nechce, a pokud to není nezbytně nutné, v takových chvílích ani nepíšu - na článcích je to totiž poznat. Chuť do blogování se mi ale zatím naštěstí pokaždé vrátila.

Čtete komentáře pod příspěvky na vašem blogu? Pokud ano, co pro vás znamenají?
Ano, všechny. A snažím se na všechny také odpovídat. Feedback je pro mě důležitý, i když jde o negativní kritiku. Ráda píšu pro někoho a s lidmi si ráda povídám, a to nejen o knihách. Každý komentář mi udělá neskutečnou radost, protože to znamená, že si někdo udělal čas napsat pod můj článek.Vlastně mě komentáře těší mnohem víc než pravidelní čtenáři, od kterých jsme tu nikdy neviděla ani čárku.

Jak byste na otázky odpověděli vy?
Marky

Komentáře

  1. Zajímavý článek. Přiznávám, že na některé z otázek bych těžko hledala odpověď. nebo bych musela hodně dlouho přemýšlet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ani ne - na některé se mi odpověď sice vymýšlela těžko, ale ty zrovna nenajdeš v článku, protože jsem nic zajímavého nevymyslela ;)

      Vymazat
  2. Myslím, že je zajímavé si na otázky odpovědět ze svého pohledu :)
    Asi si zkusím spočítat, kolik času blogování zabere mně. Včetně čtení ostatních článků a komentování :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čtení článků ostatních ani komentování jsem nepočítala, to nedokážu odhadnout :D Ale dej vědět, kolik ti vyšlo ;)

      Vymazat
  3. Blogování mi poslední dobou nezabírá tolik času jako dřív, mohlo by, ale nemám na to čas. Nebo spíš jsem si přibrala kromě psaní blogu ještě placené psaní, takže občas nestíhám ani jedno, natož obojí.

    Tenhle dotazník si asi vyplním taky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Placené psaní? To by se mi taky hodilo :D Ale ten pocit znám, nechci se do psaní nutit, a tak tu moc článků nepřibývá... Vyplň, budu ráda ;)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.