Roztomilé, sarkastické a odpočinkové čtení | První konec

31491266
Název v originále: The Next Together
Autor: Lauren James
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: YA, romantika, cestování časem
Série: První konec #1
Počet stran: 368
Čteno: 29. ledna - 3. února 2017, v češtině

Anotace: Osudem Katherine a Matthewa je rodit se stále znovu a znovu, století za stoletím. Jejich přítomnost pokaždé změní historii o fous k lepšímu a pokaždé se do sebe beznadějně zamilují, ale osud je vždy tragicky rozdělí. Od dob krymské války, obléhání Carlisle až po brzkou budoucnost v letech 2019 a 2039 obětují své životy, aby zachránili svět. Ale proč se pořád vrací zpátky? Čeho musí dosáhnout, než jim bude umožněno žít v lásce a míru? Možná ten další konec bude jiný.

"Domnívám se, že opravdoví hrdinové neexistují. Jsou to jen lidé, kteří se neohlíží na pud sebezáchovy dost dlouho na to, aby provedli něco neuvěřitelně lehkovážného."

Jak by se dala shrnout tahle kniha? Třemi slovy: Bylo to fajn. Čtení jsem si celkem užila, příjemně jsem se ponořila do příběhu a výborně jsem si odpočinula. Pokud se tedy na čtení této knihy chystáte a chcete si jen dopřát pár hodin oddechu s knihou v ruce, můžu ji s klidem doporučit. V případě, že ovšem čekáte něco víc, kniha vás pravděpodobně zklame.

Ačkoli to totiž podle anotace vypadá, že je každá kapitola nabitá akcí a zvraty v dějinách, u kterých nestačíte lapat po dechu, opak je pravdou. Jde spíše o pozvolný příběh o lásce s pár klíčovými momenty, ve kterých se odehraje ta troška děje, o níž už vlastně víte z anotace. A bohužel jsem až na samotném konci knížky zjistila, že se jedná o první díl série. Takže abych se dozvěděla, co a proč se vlastně děje, budu si muset přečíst pokračování.

Katy si nebyla jistá, jestli je šokování ta nejlepší strategie k tomu, jak okouzlit muže, ale strávila už hodně času mezi sloužícími a ty její oplzlé vtípky bavily. A jiné zkušenosti s opačným pohlavím neměla.

Přesto mám něco, kvůli čemu se pokračování nemůžu dočkat: Katyin sarkasmus. Díky němu jsem si užila i některé dlouhé kapitoly, které dějem zrovna nepřekypovaly. Její humor ovšem bezesporu nejlépe vynikl v kapitolách z roku 2019. Ty jsou totiž psány formou dopisů, poznámek a vzkazů na ledničku Matthewa a Katherine, kteří jsou v této době už svoji. Jejich dialogy mě neskutečně bavily a právě díky nim jsem si zrzavou a sebevědomou Katy tolik oblíbila.

Také mě zaujaly "počítačové" poznámky, které se v knize čas od času objevily a jako by monitorovaly to, co Katherine a Matthew provádějí nejen s historií, ale také se sebou navzájem. Zní to možná zvláštně, ale skutečně tomu tak je! V některých momentech tyto poznámky čtenářům pomáhají pochopit děj, ale jinak podle mě slouží spíše k dokreslení atmosféry. Ke stejnému účelu najdete v knížce také různé mapy, novinové články a jiné podklady, které vysvětlují především historické události na pozadí příběhu - ovšem nejen ty.


Být takhle blízko u Matta jí připadalo podivně přirozené, jako by to už zažila stokrát.

Na knize je každopádně poznat, že je to autorčina prvotina. Přečtete si pár vět a musí vám být jasné, že je Lauren James ještě nevypsaná. Občas mi ta nedomyšlenost trochu lezla na nervy, ale ne tolik, že bych kvůli tomu nemohla číst dál. Nezbývá mi tedy než doufat, že se autorka do druhého dílu zlepší a my se máme na co těšit.

Čtení Prvního konce jsem si moc užila a skvěle jsem si u něj odpočinula. Ačkoli se autorka soustředí spíše na lásku než na samotný příběh a akci, nenudila jsem se. Pobavil mě Katyin sarkasmus, užila jsem si doprovodné materiály, mapy a "počítačové" poznámky pro dokreslení atmosféry. Na knize je jednoznačně vidět, že jde o autorčinu prvotinu a potřebuje se ještě vypsat, ale příjemnému čtenářskému zážitku to nijak nebrání. Možná se vám moje hodnocení zdá mírné, ale já jsem si čtení této knihy zvolila jako relax, což se vyplatilo. A možná to bylo taky roztomilé. Maličko...

Celkové hodnocení: 4/5


Za recenzní e-knihu děkuji Palmknihám. Pokud i vaše knihomolské srdce touží po troše romantiky a odpočinku, můžete ji koupit tady.

Do které doby byste se chtěli podívat?
Marky

Komentáře

  1. Super článek! Knihu mám v plánu půjčit si z naší knihovny. Někde jsem četla, že to má být trilogie nevíš, jestli má autorka v plánu další díly?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Další díl v originále už vyšel a předpokládám, že u nás ho CooBoo vydá taky ;) Děkuji :)

      Vymazat
  2. První konec byl velmi zvláštní, na počátku se mi velmi líbil a ke konci jsem se musela do čtení nutit..

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně začal bavit po několika kapitolách a užila jsem si h jako celek :) Konec je sice trochu jiný, ale v podobném duchu.

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.