Amání umí být cool i bez pistole. | Zrádce trůnu

Název v originále: Taritor to the Throne
Autor: Alwyn Hamilton
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: fantasy, YA
Série: Poušť v plamenech
Počet stran: 440
Čteno: 28. - 29. března 2018, v češtině

Amání bojovala sa svoji svobodu, teď ji ale čeká válka za svobodu všech obyvatel Mirádži. Sultánovu krutovládu někdo musí zastavit - tak proč ne právě Amání, která se náhodou ocitla přímo v jeho paláci? Jenže ne všechno je tak jednoduché, jak se zdá...

Nezáleží na tom, jak hezky něco vypadá, když vás to dokáže zabít úplně stejně.

Ani se nebudu obtěžovat mluvit o prokletí druhých dílů, protože Zrádce trůnu je minimálně stejně dobrý, ne-li dokonce o kousíček lepší než Poušť v plamenech. Tuhle sérii jsem si vážně zamilovala a rozhodně ji dočtu bez ohledu na to, jak nešťastná jsem ze změny obálek. Nemůžu se dočkat třetí knihy!

Nejprve musím do nebes vychválit svět, který Alwyn Hamilton na stránkách svých knih vykouzlila. Prolínání pouště, džinů, perských legend a westernu je zkrátka k nezaplacení! Ve druhém díle navíc autorka svět a jeho kulturu rozvíjí ještě mnohem víc, dozvídáme se i o jiných zemích a hlavně příbězích, které celé tohle univerzum pohánějí. Chvílemi jsem měla pocit, že čtu Růži & dýku, respektive moje milované scény, kde je v obou knihách vidět kultura, která tak pevně propojuje komunitu různých lidí.

"Já nevím, co bude. Ale vím, za co bojuju."
"To bys měla. Protože já za to umřu."

Nemusíte se ale bát, ve Zrádci trůnu se dočkáte i spousty akce - vlastně nenajdete jediné nudné místo. Je vidět, že Alwyn Hamilton má všechno propracované a promyšlené, protože jeden zvrat střídá druhý. Všichni vytváří plány v plánech jiných plánů a i když východisko není vidět, vždycky se nějaké najde. Teprve na konci ale zjistíte, o čem to ve skutečnosti všechno bylo a budete se cítit, jako by vám v hlavě vybuchla bomba. Nebo aspoň tak jsem to měla já.

Autorka opravdu nenechává nic náhodě a postavy tak dostávají spoustu prostoru pro rozvoj. Ukazuje se, že Amání umí být cool i bez pistole a její humor (teď jsem napsala humr a nemůžu se přestat smát) mě vážně dostává. Ovšem i ostatní postavy jsou skvěle propracované - mají svoje chyby, cíle a motivaci. U zloduchů se vám dokonce může stát, že budete pochybovat o tom, jestli jsou vlastně doopravdy zlí. Protože oni vlastně jednají podle svého nejlepšího svědomí...

Zkrátka a dobře: doporučuji, doporučuji, doporučuji! Celá tahle série je skvělá a vůbec nechápu, jak u nás může mít tak špatné prodeje, že museli změnit obálku... Pokud se na Zrádce trůnu chystáte, můžete se po celý duben přidat k našemu Instagramovému společnému čtení.

A pak už se všichni dívali na mě. Kdybych věděla, že se stanu takovým středem pozornosti, možná bych si učesala vlasy.

Zrádce trůnu je druhý díl fantasy série z prostředí, které kombinuje džiny, poušť, perské legendy a western. Svět se zde rozvíjí a najdete tu spoustu nových příběhů, ale nechybí ani akce. Čekají vás překvapivé zvraty a propracované plány. Stejně tak nezklamou ani postavy: hlavní hrdinka Amání je stále vtipná a ostatní charaktery se také rozvíjí. Dokonce možná začnete soucítit se zloduchy! Pokud jste po téhle sérii ještě nesáhli, určitě to napravte! A v průběhu dubna se dokonce můžete přidat ke společnému čtení Zrádce trůnu tady.

Celkové hodnocení: 4,5/5

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství CooBoo.
Vy si knihu můžete pořídit zde.

Chystáte se pustit do této série? Pokud ne, proč?
Marky

Komentáře